• OMX Baltic−0,21%262,46
  • OMX Riga1,09%887,15
  • OMX Tallinn−0,2%1 691,9
  • OMX Vilnius−0,06%1 003,01
  • S&P 500−0,19%5 702,55
  • DOW 300,09%42 063,36
  • Nasdaq −0,36%17 948,32
  • FTSE 100−1,19%8 229,99
  • Nikkei 2251,53%37 723,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%103,34
  • OMX Baltic−0,21%262,46
  • OMX Riga1,09%887,15
  • OMX Tallinn−0,2%1 691,9
  • OMX Vilnius−0,06%1 003,01
  • S&P 500−0,19%5 702,55
  • DOW 300,09%42 063,36
  • Nasdaq −0,36%17 948,32
  • FTSE 100−1,19%8 229,99
  • Nikkei 2251,53%37 723,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%103,34
  • 31.01.16, 01:05
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Elon Musk: odav nafta annab löögi elekriautodele

Tesla juht Elon Musk väitis, et odav nafta hind annab elektriautode arengule löögi.
Visionäär ja ettevõtja Elon Musk.
  • Visionäär ja ettevõtja Elon Musk. Foto: epa
Sellest hoolimata väitis CNNile intervjuu andnud Musk, et Tesla pole ettevõte, kes sellest kõige hullema hoobi saaks. „Ma arvan, et kogu tööstus tervikuna saab madala nafta hinna tõttu löögi,“ lausus ta. „Majanduslikus plaanis see lihtsalt on nii.“
Madal nafta hind on pannud ameeriklasi vaatama suurte ja võimsate autode poole: linnamaasturite ning kütust „neelavate“ pikapite müük tõusis möödunud aastal märgatavalt. Nafta hind on vähemasti uue aasta esimesel kuul madalat trendi jätkanud, tõsi, sel nädalal hind tõusis. Hinda kergitasid mõnevõrra ärevad uudised, kui Venemaa energiaminister teatas, et riigil on valmidus saudidega naftatootmise osas läbirääkimisi pidada. Rolli mängis ka dollari nõrgenemine.
Alternatiivenergiate suure promojana tuntud Musk lisas, et Tesla autod on nafta hinna eest paremini kaitstud kui need elektriautode tootjad, kelle toodang on pigem odavamate killast. „Ilmselt mõjutab see meid vähem, kuna meie tooted on teistest palju erinevamad,“ märkis Musk ning hoiatas, et mitmed teised ettevõtted võivad saada üsna tugeva majandusliku vopsu.
Tesla on Model 3 võrreldes kahe eelkäijaga promonud pigem massiturule mõeldud autot. Model 3 hind algab 34 000 dollarist. Hoolimata sellest leidis Musk, et Model 3 ootab helge tulevik.
Konkurendid, tere tulemast.
Ta lausus, et isegi kui praegu soosib olukord naftaturul seda, et hästi läheb nii-öelda traditsioonilistel autodel, võib olukord muutuda. „Üha enam on nii, et bensiini või elektri pealt töötaval esemel pole enam erilist vahet. Kui nad on aga enam-vähem samad ning elektriversioon ei tee turuolukorda vaadates enam atraktiivset pakkumist, on meil tegu probleemiga,“ arutles Musk.
Musk, kes omab ka osalust päikesepaneele tootvas ettevõttes Solar City, märkis, et ta tervitab igati konkurentsi elektriautode turul. „Ma arvan, et kui General Motors või mõni teine tuleks välja atraktiivse elektriautoga, oleks see kogu maailmale hea ning me kiidame selle heaks,“ lausus ta.
Loodab Hiinale
Lisaks rääkis Musk, et ka hiinlaste huvi elektriautode vastu on tasapisi kasvama hakanud ja liigub tema sõnul igati õiges suunas. Ta lisas, et mitmed Hiina ettevõtted on hakanud elektriautode osas „vedu võtma“. Musk viitas sellega autotootjale BYD, mille taga seisab muuseas Warren Buffett.
Tesla pole Hiinas erilist edu vähemasti siiani kogenud, mistõttu peab ettevõte nuputama, kuidas saada hiinlased rohkem Teslasid ostma. Senised müügitulemused on olnud pettumust valmistavad. Muski sõnul rakenduvad praegu Teslale Hiina autosid müües suured maksud, ent olukord peaks muutuma, kui autotootja saab oma tootmise Hiina viia. Ta märkis, et plaani järgi peaks Model 3 valmima Hiinas, ent plaani elluviimiseks kuluvat vähemalt kolm aastat.
Musk lausus, et Hiina valitsuse poliitikad on kaldumas elektriautode tootjatele soodsas suunas, seda eeskätt seetõttu, et õhusaastet tahetakse vähendada. „Ma usun, et Hiina valitsuses on tekkinud arusaam, et elektriautod on tuleviku seisukohalt olulised,“ ütles ta. „Selleks, et linnades oleks puhas õhk, on vaja üle minna elektriautodele,“ lisas Musk.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 18.09.24, 18:11
Freedom Holding Corp. tegevjuht Timur Turlov: Kas tehnoloogiahiidude ajastu on lõppemas?
USA aktsiaturud koonduvad suurimate tehnoloogiaettevõtete ehk “suure seitsmiku” ümber, kuhu kuuluvad Apple (AAPL), Microsoft (MSFT), Alphabet (GOOG), Amazon (AMZN), Nvidia (NVDA), Meta Platvormid (META) ja Tesla (TSLA). Neist kuus suurema aktsiad moodustasid käesoleval aastal S&P 500 indeksi koguväärtusest 28%, mis on märkimisväärne kasv võrreldes 2011. aastaga, mil suurest seitsmikust oli 13%-ga esikümnes vaid kolm ettevõtet. Kas ja kuidas on olukord ajapikku muutumas ning kas tehnoloogiahiidude ajastu on lõppemas, heidab pilgu Freedom Holding Corp. tegevjuht ja Freedom Finance Europe asutaja Timur Turlov.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele